Tuesday, October 16, 2012

HUKUMLAH AMBIGA DI PRU13

1.  Saya tak pasti samada Ambiga (the persecuted leader of Bersih) dah pulang ke Tanah Air ke belum dari "tour"nya ke Australia.

2.  Yang pasti, perbuatan Ambiga (or amBABIga, as some of us prefer) menjelajah ke Australia, memburukkan Negara, merayu tanpa segan silu agar kerajaan Australia menghantar pemerhati bebas ke PRU 13 adalah PENGKHIANATAN DAN PENDERHAKAAN terhadap kedaulatan Tanah Air kita.

3.  Yang menarik adalah respon kerajaan Australia yang secara terang dan jelas menolak permintaan tersebut melalui kenyataan Menteri Luarnya Bob Carr. 

4.  "Whether we send observers to a Malaysian election would be a matter for the Malaysian government. We would not have any way of initiating such a proposal; we would respond to a request from them for election observers. I understand that the Malaysian Election Commission itself may be seriously considering inviting international observers to monitor the election.." 
“I understand the Malaysian government has argued that the last election must have been fair—it lost its two-thirds majority in the parliament.” 
-  Kenyataan Bob Carr, terang dan jelas

5.  Pengkhianatan Ambiga bukanlah sesuatu yang boleh dipandang ringan. Perbuatan ke luar Negara untuk merayu sokongan ahli politik di Australia adalah sesuatu yang amat memalukan, dan memualkan. Samada suka atau tidak, kita harus juga menghormati keputusan kerajaan Australia untuk TIDAK MENCAMPURI URUSAN SEBUAH NEGARA BERDAULAT. Sayang sekali, Malaysia mempunyai seekor rakyat yang tiada urusan lain selain memburuk dan menghina maruah Negara sendiri. 

6.  Kemungkinan juga, atas kesedaran bahawa Bersih TIDAK LAGI mendapat sokongan rakyat selepas fiasco Bersih 3.0, maka Ambiga begitu beria-ia untuk menggagalkan PRU 13 dan bakal mendakwa ianya PRU yang tak bersih, tak adil dsb demi terus memperjuang agenda Tuannya DS Anwar Ibrahim yang semakin terdesak. 

7.  Saya amat berharap, agar kerajaan mengambil tindakan sewajarnya bagi membendung usaha pihak Ambiga dan kuncu-kuncunya. Perbuatan ini tidak boleh dibiarkan walau atas alasan apa sekalipun, demokrasi, kebebasan bersuara dsb. 

8.  Ambiga WAJIB DIHUKUM. Rakyat Malaysia yang cintakan Tanah Air WAJIB MENGHUKUM DS Anwar Ibrahim, Ambiga dan puak-puak biadap yang ingin menghancurkan Negara Berdaulat ini dengan TIDAK MENGUNDI PAKATAN RAKYAT pada PRU 13.
 
9.  Semoga Allah SWT memberikan kita kekuatan & kesepakatan. Insya Allah.


  

No comments:

Post a Comment