Tuesday, July 3, 2012

FORMULA MENANG PRU13: MELAYU ISLAM

1.  Ada yang berkata kpd saya, nak menang PRU13 kena tau apa formulanya. Kena tau apa yang perlu diberi tumpuan, golongan mana harus diberi perhatian, berapa ramai pengundi, putih hitam kelabu. Kononnya "it is all about numbers". Orang yang sama juga berkata kepada saya: Sekarang BUKAN MASANYA UNTUK BERCAKAP PASAL MELAYU, PASAL ISLAM. 

2.  Malangnya si tukang cakap tadi adalah seorang pemimpin UMNO..

3.  Memang benar, formula untuk menang PRU13 adalah  JUMLAH UNDI. tetapi perlu difahami bahawa formula untuk hanya fokus kepada jumlah dan numbers ini bakal memakan diri. Saya berkata demikian adalah disebabkan kefahaman saya bahawa CINA TIDAK AKAN MENGUNDI BN PADA PRU13.    
 4.  Oleh sebab itu, berbeza dengan pendapat umum bahawa kaum Cina adalah "king maker" pada PRU 13 nanti, saya berpendapat bahawa, kemenangan Barisan Nasional (dan kalau diizinkan, kemenangan besar) pada PRU13 tak lama lagi adalah sepatutnya bergantung kepada undi Melayu, bukan undi kaum cina. 

5.  Apakah FORMULA (seperti yang disebut oleh teman saya) yang akan memastikan setidak-tidaknya majoriti Melayu mengundi BN? Mudah, KESEDARAN

6.  UMNO harus menanamkan kesedaran kepada Melayu Islam bahawa untuk memastikan Melayu Islam tetap bertapak dan tetap ujud di Tanah Melayu ini, mereka (Melayu Islam) TIADA pilihan lain SELAIN UMNO. UMNO seharusnya kembali tampil sebagai payung dan pelindung Melayu Islam di Tanah Melayu ini. Melayu Islam harus disedarkan bahawa TANPA UMNO, akan lenyaplah Melayu dan Syiar Islam. Melayu Islam harus disampaikan mesej bahawa agenda kafir komunis DAP untuk menjadikan Tanah Melayu sebagai sebuah republik, meminggir dan menindas anak Bangsa Melayu Islam  TIDAK PERNAH dan TIDAK AKAN PADAM selagi angan-angan ini tidak tercapai.

7.  Melayu Islam perlu diyakinkan bahawa UMNO akan mempertahan dan memperjuangkan nasib anak Bangsa Melayu Islam walau apa pun dan berapa mahal sekalipun harga yang perlu dibayar.

8.  Rasis? Mungkin juga, tetapi tidakkah DAP Komunis juga sebuah parti rasis? Apakah ianya rasis sekiranya UMNO hanya mempertahan dan memperjuang yang HAK?

9.  Melayu Islam masa kini tidak peduli siapa kerajaan, tidak peduli kerajaan mana lebih baik dan sebagainya. Melayu Islam mahukan sebuah parti/kerajaan yang adil, yang dapat menyatukan ummah, yang membela maruah dan kesucian Agama Bangsa. Melayu Islam mahu berlapang dada bila mengetahui nasib anak cucu, nasib Agama Bangsa terbela, dipertahan dan diperjuang. Melayu Islam SUDAH MUAK mendengar siapa membina balairaya dan jalan kampung, Melayu Islam TUNTUT UMNO KEMBALI MENJADI PAYUNG AGAMA BANGSA..!!

10.  Sekiranya setiap jiwa Melayu Islam (termasuklah PAS, PKR & Melayu DAP) tersemat kesedaran bahawa penyatuan ummah di bawah payung UMNO itu teramat penting dari segalanya demi kesinambungan dan survival Agama Bangsa, maka dengan rela hati majoriti Melayu Islam akan memilih UMNO/BN. FORMULA teman saya tadi akan menjadi lebih mudah dilaksanakan. Mengundi BN kerana memilih parti yang banyak berjasa dan memberikan banyak kemewahan  TIDAK SEMUDAH mengundi BN kerana yakin dan percaya nasib dan masa depan Melayu Islam akan tetap terpelihara. Contohilah semangat mengutamakan kepentingan bangsa kaum Cina terhadap DAP.

11.  Kepada setiap kepimpinan Melayu disetiap peringkat, ayuh sama-sama kita kembali ke asas perjuangan asal iaitu mempertahan dan memartabat Maruah dan Kesucian Agama Bangsa. Ayuh kita sama-sama ketepikan segala kepentingan diri dan puak dan kembali memperjuangkan nasib anak Bangsa. Ayuh kita sedarkan setiap umat Melayu Islam akan betapa bahaya ancaman DAP Komunis. Marilah kita sama-sama  pastikan Tanah Melayu tetap milik Melayu Islam, Syiar Islam tetap unggul dan dihormati, Maruah Bangsa tetap dikedudukan tertinggi. Ayuh kita sama-sama tentang agenda kafir DAP Komunis, kita perangi habis-habisan walau nyawa kita jadi taruhan. TANAH MELAYU WAJIB KEKAL DITERAJUI MELAYU ISLAM !! Jangan kita redha amanah Allah ini menjadi milik komunis! BANGUN, BERSATU, BERJUANG..!! Pastikan Barisan Nasional tetap unggul pada PRU13..!!

No comments:

Post a Comment