Wednesday, June 27, 2012

HILANG MARUAH, NEGARA TERGADAI...

1.  3 Diplomat Singapura terlibat dalam Bersih 3.0.

2.  Pesuruhjaya Tinggi Singapura telahpun dipanggil "mengadap" oleh Wisma Putra.

3.  Menteri di Kementerian Dalam Negeri membuat kenyataan bahawa Isu ini akan ditangani bersama oleh Kementerian Dalam Negeri kedua-dua Negara.

4.  Tanyalah sesiapapun, setiap Rakyat Malaysia yang sayangkan negara ini pastinya akan marah dengan perbuatan campurtangan dari diplomat Singapura ini. Penglibatan 3 diplomat ini adalah pencabulan terhadap kedaulatan dan maruah Negara. Tiada perkataan yang sesuai untuk menggambarkan perbuatan tersebut selain daripada BIADAP dan KURANG AJAR.

5.  Sebagai rakyat yang cintakan Negara ini, saya (dan saya pecaya majoriti rakyat) MENUNTUT agar tindakan tegas diambil khasnya terhadap 3 Diplomat yang terbabit dan Pesuruhjaya Tinggi Republik Singapura.

6.  Rakyat Malaysuia MENUNTUT agar 3 Diplomat tersebut DIUSIR DAN TIDAK DIBENARKAN MASUK SEMULA KE MALAYSIA. Rakyat menuntut agar High Commission of The republic of Singapore MEMOHON MAAF SECARA TERBUKA KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA di atas KEBIADAPAN 3 DIPLOMATNYA YANG TERLIBAT DALAM BERSIH 3.0

7.  Saya TUNTUT agar KEMENTERIAN DALAM NEGERI & KEMENTERIAN LUAR  lebih bertanggungjawab dan lebih tegas menangani isu-isu yang mencabar maruah dan kedaulatan Negara.

8.  Tuan-Tuan Menteri Dalam Negeri & Menteri Luar, anda berdua telah mengangkat sumpah dengan rela hati untuk mempertahan dan memperjuang kedaulatan Negara, telah tiba masanya KATA DIKOTA, JANJI DITEPATI, SUMPAH DIJUNJUNG... Tunaikanlah tanggungjawab Tuan-Tuan dengan sebaiknya. Peliharalah Maruah dan Kedaulatan Negara sebelum terlambat.

 



No comments:

Post a Comment